T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MERSİN / SİLİFKE - Atatürk Ortaokulu

Kişisel Rehberlik

Kişisel Rehberlik

Kişisel rehberlik, öğrenciye bir birey olarak grup içinde yaşamayı öğrenmesi ve bu alanda başarılı olabilmesi için gerekli yeterlikleri kazandırmayı amaçlar. Çocuk, okulöncesi dönemden başlayarak "Ben kimim?" sorusuna karşılık olarak kendisini farketmeye ve kendi güçleriyle özelliklerinin uyumunu keşfetmeye başlar. Özellikle bu alanda çocuğun olumlu bir "kendini kabul" süreci yaşaması, onun gerek eğitim ve meslek alanında; gerekse genel olarak yaşamda, başarılı ve uyumlu olabilmesi açısından son derece önemlidir.

Kişisel rehberlik; öğrencinin kendini tanıması, anlaması, üstün ve sınırlı yönleriyle kendini kabul etmesi ve geliştirmesi; kendine güvenen, kişilerarası ilişkilerde becerili, kişisel ve sosyal yönden dengeli, uyumlu bîr birey olarak yetişmesinde yardım hizmetlerini kapsar. Bu yönlerden her öğrencinin değişik zamanlarda ve değişik derecelerde yardıma ihtiyacı olabilir.

Bu hizmetler yürütülürken, bireyin bir gelişme süreci içinde olduğu, gözlenen davranışların kalıcı olmadığı, içinde bulunulan gelişim basamağına özgü olup, değişebileceği unutulmamalıdır. Ayrıca, her birey kendine özgü bir varlıktır, gelişimi kendi olanakları ve koşulları çerçevesinde değerlendirilmelidir. Bir kimsenin şimdi olduğundan daha iyi durumda olması mümkün olduğuna göre herkese potansiyelini geliştirmek ve özünü gerçekleştirmek için olanaklar sağlanmalıdır.

Kaynak : Prof. Dr. Binnur Yeşilyaprak ( Açıköğretim Yayınları)

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.12.2012 - Güncelleme: 07.05.2025 17:31 - Görüntülenme: 1375
  Beğen | 1  kişi beğendi