Eğitsel Rehberlik
Genel olarak, eğitsel gelişim ve sorunlarla ilgili olarak, eğitim sisteminde verilen yardım hizmetlerine, eğitsel rehberlik denilmektedir.
Kuşkusuz eğitsel rehberlikte ele alınan sorunlann içinde öğretmenin Öğretim etkinliklerinde kullandığı yöntem ve teknikler, ders programları, derslerin kapsamındaki konular, ders konulanna yönelik kazanılan bilgi ve beceriler girmmektedir, tik bölümde belirtildiği gibi okuldaki öğretim etkinlikleriyle rehberlik etkinlikleri ayrıdır. Ancak birbirini destekler ve tamamlar. Bu açıdan bakıldığında eğitsel rehberlik hizmeüeri öğrencinin "öğrenmesi ve başarılı olmasına" yardımcı hizmetlerdir. Diğer bir deyişle öğrenmeyi kolaylaştırma ve başanyı artırma işlevini gerçekleştirmeye yöneliktir.
Hangi eğitim düzeyinde olursa olsun eğitsel rehberlik hizmetleri şu genel amaçlan gerçekleştirmeye yöneliktir:
Öğrencinin okula ve okulun bulunduğu çevreye uyum sağlaması
Etkin ders çalışma becerilerini kazanması.
Eğitsel kararlar vermesi ve seçimler yapması.
Başanyı engelleyen etmenleri azaltmak ya da ortadan kaldırmak.
Öğrencilerin ilgi, yetenek, eğilim ve özelliklerine uygun bir eğİtsel bir ortam yaratmak
Okul yaşamıyla meslek yaşamı arasındaki ilişkiyi sağlamak.
Bu genel amaçlara yönelik bir çok etkinlik dersiçi ve dersdışı zamanlarda planlanıp yürütülebilir. Bu konudaki görev ve sorumluluklarını iyi bilen bir öğretmen bu alanda çok şey sağlar. Okulda rehberlik uzmanlarının bulunması durumunda da öğrencilere, daha yeterli ve üst düzeyde hizmetlerin sunulması sağlanır. (Örneğin sınav kaygısını azaltma, gevşeme teknikleri vb.)
Kaynak : Prof. Dr. Binnur Yeşilyaprak ( Açıköğretim Yayınları)